STEAM GROUP
Finnish Gaming League SFPL-
STEAM GROUP
Finnish Gaming League SFPL-
14
IN-GAME
96
ONLINE
Founded
6 April, 2016
Language
Finnish
Location
Finland 
 This topic has been pinned, so it's probably important
Turnaus Säännöt
Nämä säännöt ovat FGL:n viralliset Counter-Strike: Global Offensive –pelin säännöt. Sääntöjä käytetään kaikissa FGL:n turnauksissa ja niiden ylläpidosta vastaa erillinen pelisääntötyöryhmä. Kaikkien turnauksiin osallistuvien tulee olla lukenut ja ymmärtänyt nämä alla mainitut säännöt, minkä lisäksi pelaajilta odotetaan urheilijamaista käytöstä. Epäurheilijamaisesta käytöksestä seuraa rangaistus. Turnausjärjestäjällä on päätäntävalta kaikissa sääntöjen riketilanteista ja rangaistuksista. Turnausjärjestäjä voi laittaa turnauksen tauolle vakavan teknisen ongelman tai esimerkiksi sairauskohtauksen vuoksi.

Yleiset säännöt
Peli: Counter-Strike: Global Offensive (Valve)
Pelimuoto: mr15
Yhteensä 30 kierrosta, 15 kierrosta molemmille joukkueilla molemmilla puolilla.
Kierrosaika: 1 minuutti 55 sekuntia
Pommin ajastin: 40 sekuntia
Ensimmäinen joukkue, joka voittaa 16 kierrosta varsinaisella peliajalla, voittaa ottelun.
Jokaisen kartan jälkeen pelataan jatkoaika, jos kartta muuten päättyy tasan.
Joukkueet vaihtavat puolia varsinaisen peliajan jälkeen. Ensimmäinen joukkue joka voittaa 4 kierrosta jatkoajalla voittaa ottelun
Pelityyppi: mr3
Aloitusraha: $10 000
Jatkoaikoja pelataan kunnes voittaja on selvillä.
Joukkuekoko: 5 vs 5

Pelin säännöt
Keskeyttäminen on sallittua vain odottamattomien teknisten ongelmien vuoksi ja vain kierroksen lopussa (“Terrorists/Counter-Terrorists win”).
Ainoastaan pelin keskeyttänyt pelaaja saa jatkaa sitä, elleivät ottelun toimihenkilöt toisin sano.
Keskeytysten (joiden pituus voi olla yhteensä 60s ottelun aikana) käyttö on sallittu esimerkiksi taktisiin taukoihin.
Jos vähintään kolme pelaaja ei kykene jatkamaan ottelua teknisten ongelmien, kuten palvelimen tai verkon toimimattomuuden takia:Jos kolmas kierros ei ole alkanut, ottelu aloitetaan alusta.Kolmen kierroksen jälkeen ottelua jatketaan aloitusrahalla $5 000.
Mikäli tekniset ongelmat johtuvat pelaajan omasta laitteistosta, voidaan peli laittaa tauolle enintään kymmeneksi minuutiksi. Tämän jälkeen peliä jatketaan huolimatta siitä, onko puuttuva pelaaja pelikykyinen vai ei.

Kranaattien määrä
Yhteensä 4; muodostuen seuraavista:
Flashbang: 2 max
HE-kranaatti: 1 max
Savukranaatti: 1 max
Molotov/Incendiary: 1 max
Decoy: 1 max.
Kranaattien uudelleenosto ei ole sallittua.

Muut säännöt
Pommin asettaminen joukkuetoverin avustuksella (esimerkiksi ’boostauksella’) on kiellettyä, ja siitä seuraa rangaistus.
Pommin purkaminen ilman, että sen näkee edes osittain (esimerkiksi seinän läpi), on kiellettyä, ja rangaistavaa.
Skriptat ostoskriptoja lukuunottamatta ovat kiellettyjä, ja niistä seuraa rangaistus.
Jokaisen pelaajan täytyy kuvata demo omasta näkökulmastaan (POV).
Yhteyden katkaiseminen tahallisesti pelin aikana on kiellettyä, ja siitä seuraa rangaistus.
Konsolin käyttö on sallittua. Seuraavat parametrit oltava pelaajalla asetettuina: rate 128000 (vaihtoehtoiset: 104000 ja 80000), cl_cmdrate 128, cl_updaterate 128, cl_interp 0, cl_interp_ratio 1, weapon_debug_spread_show 0, cl_bobcycle 0.98 ja cl_hideserverip 0. Palvelimessa on oltava asetettuna sv_accelerate 5.5, sv_friction 5.2 ja sv_stopspeed 80
Oman pelin streamaaminen on sallittua 3min viiveellä, mikäli järjestäjät erikseen ovat sen sallineet.
Palvelimella tulee olla deathcam ajastin asetettu 2 sekuntiin sekä erän jälkeinen aika (end of round delay) 5 sekuntiin.

Kartat
de_dust2
de_train
de_inferno
de_mirage
de_overpass
de_cobblestone
de_cache

Järjestäjä ei tarjoa pelipalvelimia, joten valmistaudu ja varaudu pelipalvelimen hankintaan!

Kartta veto
Voitte tehdä kartta vedon kapteeneiden kesken Steam chatissa tai käyttää CS:GO Mapveto[csgomapveto.com] sivustoa.

Serverit
Käyttäkää omia servereitä, jos kummallakaan osapuolella ei ole serveriä, käyttäkää Popflash[popflash.site] sivustoa.
Last edited by 3klizt4x-da-k1nG; 15 Apr, 2016 @ 6:54am