Steam installieren
Anmelden
|
Sprache
简体中文 (Vereinfachtes Chinesisch)
繁體中文 (Traditionelles Chinesisch)
日本語 (Japanisch)
한국어 (Koreanisch)
ไทย (Thai)
Български (Bulgarisch)
Čeština (Tschechisch)
Dansk (Dänisch)
English (Englisch)
Español – España (Spanisch – Spanien)
Español – Latinoamérica (Lateinamerikanisches Spanisch)
Ελληνικά (Griechisch)
Français (Französisch)
Italiano (Italienisch)
Bahasa Indonesia (Indonesisch)
Magyar (Ungarisch)
Nederlands (Niederländisch)
Norsk (Norwegisch)
Polski (Polnisch)
Português – Portugal (Portugiesisch – Portugal)
Português – Brasil (Portugiesisch – Brasilien)
Română (Rumänisch)
Русский (Russisch)
Suomi (Finnisch)
Svenska (Schwedisch)
Türkçe (Türkisch)
Tiếng Việt (Vietnamesisch)
Українська (Ukrainisch)
Ein Übersetzungsproblem melden
They provide tools for developers, it's up to the latter to use them. Or not.
Also some games has their own cloud support which is account based so it comes from dev server rather than Steam itself, it up to how Devs want to do things really either they want to have control, pass it onto the service, or not having it at all.
Well, technically one could set up one themselves by using one of the many cloud storage providers though they'd have to set the entire thing themselves manually and it would only work on the game saves they've set the cloud service to backup. This does have the advantage of having full control over the cloud saves (backup), unlike with Steam Cloud but as I said, it would require lot of manual work from user. There is also possibility of file conflict if used with game that has Steam Cloud enabled though you probably would not use the method to such games.